Ryghold

Ryghold

Dette hold er for alle med ryg gener. Men også til dig der bare vil forebygge rygproblemer.

Der trænes med forskellige redskaber for at forbedre styrke i kroppen Træning med fokus på stabilitet og styrke omkring mave og ryg. Der vil også indgå koordination og balancetræning.

Alle kan deltage inkl. rygopererede. Øvelserne korrigeres efter den enkeltes formåen.

Mandag: 12.00 – 13.00 (Vibeke)

Tirsdag : 9.00 – 10.00 (Annelise

Onsdag : 9.30 – 10.30 (Stine)

Torsdag: 16.00 – 17.00 (Annelise)

Holdplaner

mandag

  • Efterfødselstræning: 10:00 - 11:00
  • Gigt/Diabetes
    Træning for folk med gigt og diabetes.
    : 11:00 - 12:00
  • Ryghold
    Dette hold er for alle med ryg gener, men også til dig der bare vil forebygge rygproblemer. Focus på stabilitet og styrke omkring mave og ryg, men hele kroppen bliver rørt.
    : 12:00 - 13:00
  • GLA:D
    Baseret på den nyeste viden tilbydes træningen af uddannede fysioterapeuter, der er tilknyttet GLA:D
    : 14:00 - 15:00
  • Styrke/balance
    Her arbejdes med styrke og balance for alle kroppens muskler.
    : 15:00 - 16:00
  • Yoga
    Yoga øger styrke, balance og smidighed og skaber større kropsbevidsthed.
    : 16:00 - 19:00
  • Pilates
    Med udgangspunkt i stabilisering af bækken, mave og ryg arbejder vi med at styrke og balancere kroppens muskler.
    : 19:00 - 20:30

tirsdag

  • Ryghold
    Dette hold er for alle med ryg gener, men også til dig der bare vil forebygge rygproblemer. Focus på stabilitet og styrke omkring mave og ryg, men hele kroppen bliver rørt.
    : 9:00 - 10:00
  • Individuel træning
    Her trænes muskulaturen, der stabiliserer rygsøjlen og generel styrke og udholdheds-træning af alle store muskelgrupper i kroppen. Desuden indgår balance og konditionstræning.
    : 10:00 - 11:00
  • Neuro
    Træning for dig som har en neurologisk lidelse som følge efter apoplexia, dissemineret sklerose m.m.
    Der lægges vægt på: styrke, balance, udholdenhed og koordination.
    : 11:00 - 12:00
  • Parkinson
    Træningen har til formål at modvirke følgerne af Parkinsons' sygdom og heraf eventuelle følgende funktionsnedsættelser.
    : 13:00 - 14:00
  • Styrke/balance
    Her arbejdes med styrke og balance for alle kroppens muskler.
    : 14:00 - 15:00
  • GLA:D
    Baseret på den nyeste viden tilbydes træningen af uddannede fysioterapeuter, der er tilknyttet GLA:D
    : 15:00 - 16:00
  • Golf Fitness
    Vi bygger formen op så du bliver stærkere på golfbanen.
    : 16:00 - 17:00

onsdag

  • Individuel træning
    Her trænes muskulaturen, der stabiliserer rygsøjlen og generel styrke og udholdheds-træning af alle store muskelgrupper i kroppen. Desuden indgår balance og konditionstræning.
    : 8:30 - 9:30
  • Ryghold
    Dette hold er for alle med ryg gener, men også til dig der bare vil forebygge rygproblemer. Focus på stabilitet og styrke omkring mave og ryg, men hele kroppen bliver rørt.
    : 9:30 - 10:30
  • Pilates
    Med udgangspunkt i stabilisering af bækken, mave og ryg arbejder vi med at styrke og balancere kroppens muskler.
    : 11:00 - 12:30
  • Pilates
    Med udgangspunkt i stabilisering af bækken, mave og ryg arbejder vi med at styrke og balancere kroppens muskler.
    : 12:30 - 14:00
  • Osteoporose
    Undervisningen vil bla. bestå af grundtræning med fokus på at træne “indefra og ud”, holdningskorrektion, løfte- og bæreteknikker samt kropsbevidsthed.
    : 16:00 - 17:00
  • Yoga
    Yoga øger styrke, balance og smidighed og skaber større kropsbevidsthed.
    : 17:30 - 19:00

torsdag

  • Golf Fitness
    Vi bygger formen op så du bliver stærkere på golfbanen.
    : 8:00 - 9:00
  • GLA:D
    Baseret på den nyeste viden tilbydes træningen af uddannede fysioterapeuter, der er tilknyttet GLA:D
    : 9:00 - 10:00
  • Individuel træning
    Her trænes muskulaturen, der stabiliserer rygsøjlen og generel styrke og udholdheds-træning af alle store muskelgrupper i kroppen. Desuden indgår balance og konditionstræning.
    : 11:00 - 12:00
  • GLA:D
    Baseret på den nyeste viden tilbydes træningen af uddannede fysioterapeuter, der er tilknyttet GLA:D
    : 13:00 - 14:00
  • Evig GLA:D
    Fortsætter med øvelser efter de same principper som GLA:D, men får nu også ryg, skuldre og arme med.
    : 15:00 - 16:00
  • Ryghold
    Dette hold er for alle med ryg gener, men også til dig der bare vil forebygge rygproblemer. Focus på stabilitet og styrke omkring mave og ryg, men hele kroppen bliver rørt.
    : 16:00 - 17:00
  • Varmtvandstræning
    Koordinationstræning, bevægelighedstræning for hele kroppen, styrketræning, udstrækning for alle der har glæde af det varme vand og opdriften.
    : 16:15 - 17:00
  • Varmtvandstræning
    Koordinationstræning, bevægelighedstræning for hele kroppen, styrketræning, udstrækning for alle der har glæde af det varme vand og opdriften.
    : 17:00 - 17:45
  • Ryghold
    Dette hold er for alle med ryg gener, men også til dig der bare vil forebygge rygproblemer. Focus på stabilitet og styrke omkring mave og ryg, men hele kroppen bliver rørt.
    : 17:00 - 18:00

fredag

  • Styrke/balance
    Her arbejdes med styrke og balance for alle kroppens muskler.
    : 9:00 - 10:00
  • Parkinson
    Træningen har til formål at modvirke følgerne af Parkinsons' sygdom og heraf eventuelle følgende funktionsnedsættelser.
    : 10:00 - 11:00
  • Individuel træning
    Her trænes muskulaturen, der stabiliserer rygsøjlen og generel styrke og udholdheds-træning af alle store muskelgrupper i kroppen. Desuden indgår balance og konditionstræning.
    : 11:00 - 12:00
  • Dame Gymnastikhold
    Dette hold er til kvinder i den bedste alder. Her trænes hele kroppens bevægelighed, styrke og balance.
    : 12:00 - 13:00