Evig Glad

Evig Glad

Efter et forløb på vores GLAiD hold for hofte og knæ gener, har vi nu et fortsætter hold hvor vi vedligeholder styrken i knæ og hofter. Fortsætter med øvelser efter de samme principper, men får nu også ryg, skuldre og arme med. Denne træning foregår i vores Reformer træningslokale i Vejby.

Arbejder med holdning, balance og styrke for hele kroppen.

Torsdag 15.00-16.00 (Annelise)

Holdplaner

mandag

  • Ryghold
    Dette hold er for alle med ryg gener, men også til dig der bare vil forebygge rygproblemer. Focus på stabilitet og styrke omkring mave og ryg, men hele kroppen bliver rørt.
    med Vibeke 10:00 til 11:00
  • Gigt/Diabetes
    Træning for folk med gigt og diabetes.
    med Vibeke 11:00 til 12:00
  • GLA:D
    Baseret på den nyeste viden tilbydes træningen af uddannede fysioterapeuter, der er tilknyttet GLA:D
    med Vibeke 14:00 til 15:00
  • Styrke/balance
    Her arbejdes med styrke og balance for alle kroppens muskler.
    med Mads Bergenstoff 15:00 til 16:00
  • Yoga
    Yoga øger styrke, balance og smidighed og skaber større kropsbevidsthed.
    med LOF 16:00 til 19:00

tirsdag

  • Ryghold
    Dette hold er for alle med ryg gener, men også til dig der bare vil forebygge rygproblemer. Focus på stabilitet og styrke omkring mave og ryg, men hele kroppen bliver rørt.
    med Annelise 9:00 til 10:00
  • Styrke/balance
    Her arbejdes med styrke og balance for alle kroppens muskler.
    med Louise 10:00 til 11:00
  • Neuro
    Træning for dig som har en neurologisk lidelse som følge efter apoplexia, dissemineret sklerose m.m.
    Der lægges vægt på: styrke, balance, udholdenhed og koordination.
    med Louise 11:00 til 12:00
  • KarleholdHerre træning med fysioterapeut Sven Kleine-Kohlbrecher med Sven 12:00 til 13:00
  • Parkinson
    Træningen har til formål at modvirke følgerne af Parkinsons' sygdom og heraf eventuelle følgende funktionsnedsættelser.
    med Louise 13:00 til 14:00
  • Styrke/balance
    Her arbejdes med styrke og balance for alle kroppens muskler.
    med Annelise 14:00 til 15:00
  • GLA:D
    Baseret på den nyeste viden tilbydes træningen af uddannede fysioterapeuter, der er tilknyttet GLA:D
    med Annelise 15:00 til 16:00
  • GLA:D Ryg med Carsten 17:00 til 18:00

onsdag

  • Ryghold
    Dette hold er for alle med ryg gener, men også til dig der bare vil forebygge rygproblemer. Focus på stabilitet og styrke omkring mave og ryg, men hele kroppen bliver rørt.
    med Stine 9:30 til 10:30
  • Pilates
    Med udgangspunkt i stabilisering af bækken, mave og ryg arbejder vi med at styrke og balancere kroppens muskler.
    med Vibeke 11:00 til 12:30
  • Osteoporose og bækken med Stine 12:00 til 13:00
  • Pilates
    Med udgangspunkt i stabilisering af bækken, mave og ryg arbejder vi med at styrke og balancere kroppens muskler.
    med Vibeke 12:30 til 14:00
  • Osteoporose
    Undervisningen vil bla. bestå af grundtræning med fokus på at træne “indefra og ud”, holdningskorrektion, løfte- og bæreteknikker samt kropsbevidsthed.
    med Stine 15:00 til 16:00
  • Yoga
    Yoga øger styrke, balance og smidighed og skaber større kropsbevidsthed.
    med LOF 17:30 til 19:00

torsdag

  • GLA:D Ryg med Carsten 8:00 til 9:00
  • GLA:D
    Baseret på den nyeste viden tilbydes træningen af uddannede fysioterapeuter, der er tilknyttet GLA:D
    med Sofie 10:00 til 11:00
  • KarleholdHerre træning med fysioterapeut Sven Kleine-Kohlbrecher med Sven 12:00 til 13:00
  • Rytmisk Balance med Tina 13:00 til 14:00

fredag

  • Styrke/balance
    Her arbejdes med styrke og balance for alle kroppens muskler.
    med Carsten 9:00 til 10:00
  • Parkinson
    Træningen har til formål at modvirke følgerne af Parkinsons' sygdom og heraf eventuelle følgende funktionsnedsættelser.
    med Carsten 10:00 til 11:00
  • Individuel træning
    Her trænes muskulaturen, der stabiliserer rygsøjlen og generel styrke og udholdheds-træning af alle store muskelgrupper i kroppen. Desuden indgår balance og konditionstræning.
    med Louise 11:00 til 12:00
  • Dame Gymnastikhold
    Dette hold er til kvinder i den bedste alder. Her trænes hele kroppens bevægelighed, styrke og balance.
    med Sven 12:00 til 13:00