Osteoporose

Osteoporose

Tilmeldes på Gigtforeningen hjemmeside www.gigtskolen.dk

Undervisningen vil bla. bestå af grundtræning med fokus på at træne “indefra og ud”, holdningskorrektion, løfte- og bæreteknikker samt kropsbevidsthed. Du lærer at træne ”indefra og ud” og styrker din kropsmuskulatur, så musklerne støtter op om – og beskytter knoglerne bedst muligt. Vi begynder med den dybe muskulatur, holdningsmusklerne, og kombinerer derefter med de store muskelgrupper. Øvelserne kombineres på mange forskellige måder og niveauer, og du kan derfor træne over lang tid og stadig blive stærkere og mere bevægelig.

Onsdag 15.00-16.00 (Stine)

Holdplaner

mandag

  • GLA:D Hofte/knæ
    Baseret på den nyeste viden tilbydes træningen af uddannede fysioterapeuter, der er tilknyttet GLA:D
    med Lasse Gyrup Hansen 9:00 til 10:00
  • Ryghold
    Dette hold er for alle med ryg gener, men også til dig der bare vil forebygge rygproblemer. Focus på stabilitet og styrke omkring mave og ryg, men hele kroppen bliver rørt.
    med Vibeke 10:00 til 11:00
  • Gigt/Diabetes
    Træning for folk med gigt og diabetes.
    med Vibeke 11:00 til 12:00
  • Styrke/balance
    Her arbejdes med styrke og balance for alle kroppens muskler.
    med Nicoline 15:00 til 16:00

tirsdag

  • Ryghold
    Dette hold er for alle med ryg gener, men også til dig der bare vil forebygge rygproblemer. Focus på stabilitet og styrke omkring mave og ryg, men hele kroppen bliver rørt.
    med Annelise 9:00 til 10:00
  • Osteoporose og bækken med Stine 10:00 til 11:00
  • KarleholdHerre træning med fysioterapeut Sven Kleine-Kohlbrecher med Sven 12:00 til 13:00
  • Neuro/Parkinson med Sven 13:00 til 14:00
  • Styrke/balance
    Her arbejdes med styrke og balance for alle kroppens muskler.
    med Annelise 14:00 til 15:00
  • GLA:D Hofte/knæ
    Baseret på den nyeste viden tilbydes træningen af uddannede fysioterapeuter, der er tilknyttet GLA:D
    med Annelise 15:00 til 16:00
  • Skulder hold med Sven 18:00 til 19:00

onsdag

  • Ryghold
    Dette hold er for alle med ryg gener, men også til dig der bare vil forebygge rygproblemer. Focus på stabilitet og styrke omkring mave og ryg, men hele kroppen bliver rørt.
    med Stine 9:30 til 10:30
  • Pilates
    Med udgangspunkt i stabilisering af bækken, mave og ryg arbejder vi med at styrke og balancere kroppens muskler.
    med Vibeke 11:00 til 12:30
  • Pilates
    Med udgangspunkt i stabilisering af bækken, mave og ryg arbejder vi med at styrke og balancere kroppens muskler.
    med Vibeke 12:30 til 14:00
  • Osteoporose og bækken med Stine 14:00 til 15:00
  • Ryghold
    Dette hold er for alle med ryg gener, men også til dig der bare vil forebygge rygproblemer. Focus på stabilitet og styrke omkring mave og ryg, men hele kroppen bliver rørt.
    med Lasse Gyrup Hansen 15:00 til 16:00

torsdag

  • GLA:D Hofte/knæ
    Baseret på den nyeste viden tilbydes træningen af uddannede fysioterapeuter, der er tilknyttet GLA:D
    med Nicoline 9:00 til 10:00
  • Ryghold
    Dette hold er for alle med ryg gener, men også til dig der bare vil forebygge rygproblemer. Focus på stabilitet og styrke omkring mave og ryg, men hele kroppen bliver rørt.
    med Lasse Gyrup Hansen 11:00 til 12:00
  • KarleholdHerre træning med fysioterapeut Sven Kleine-Kohlbrecher med Sven 12:00 til 13:00
  • GLA:D Hofte/knæ
    Baseret på den nyeste viden tilbydes træningen af uddannede fysioterapeuter, der er tilknyttet GLA:D
    med Sven 17:00 til 18:00

fredag

  • Parkinson
    Træningen har til formål at modvirke følgerne af Parkinsons' sygdom og heraf eventuelle følgende funktionsnedsættelser.
    med Nicoline 10:00 til 11:00
  • Neuro
    Træning for dig som har en neurologisk lidelse som følge efter apoplexia, dissemineret sklerose m.m.
    Der lægges vægt på: styrke, balance, udholdenhed og koordination.
    med Nicoline 11:00 til 12:00
  • Dame Gymnastikhold
    Dette hold er til kvinder i den bedste alder. Her trænes hele kroppens bevægelighed, styrke og balance.
    med Sven 12:00 til 13:00